αποτελεί καρπό του
ενδιαφέροντος του συγγραφέα για τη χριστολογία καθώς η Σάρκωση
φανερώνεται ως το μέγα μυστήριο της Εκκλησίας, απ’ όπου πηγάζουν όλα τα
μυστήρια. Η εργασία περιέχει τέσσερα κεφάλαια και το κάθε κεφάλαιο
περιλαμβάνει άλλες μικρές ενότητες. Το πρώτο κεφάλαιο ονομάζεται: «Η
κένωση στους Πατέρες της Εκκλησίας». Πρόκειται για τον Αθανάσιο
Αλεξάνδρειας, τον Γρηγόριο Ναζιανζό, τον Γρηγόριο Νύσσης, τον Ηλάριο των
Poitiers, τον Ιωάννη το Χρυσόστομο, τον Κύρριλο Αλεξανδρείας, τον
Μάξιμο Ομολογητή, τον Ιωάννη Δαμασκηνό και τον Νικόλαο Καβάσιλα. Το
δεύτερο κεφάλαιο φέρει τον τίτλο: «Οι όψεις της κένωσης στην ορθόδοξη
θεολογία του 20ου αιώνα». Εμφανίζεται πιο εμφατικά ο αιώνιος χαρακτήρας
της κένωσης, η οποία έχει την αφετηρία της στη βουλή του Θεού. Το τρίτο
κεφάλαιο, «Η κένωση του σταυρικού θανάτου ως θεϊκή δόξα και δύναμη»
διερευνά τη σωτηριολογική σημασία του ταπεινού θανάτου του Χριστού. Το
τελευταίο κεφάλαιο: «Η χριστολογική προβληματική της κένωσης», φέρει στο
προσκήνιο τρεις προβληματισμούς μέσα στις τρείς ενότητες: «Το πρόβλημα
της θεϊκής απαθείας και αμεταβλητότητας», «Η κριτική των κενωτικών
θεωριών στην Ορθόδοξη Θεολογία του 20ου αιώνα», και «Η κένωση και η
σοφιολογία στο Serge Bulgakov». Τα συμπεράσματα που ακολουθούν στο
τέλος της εργασίας προσφέρουν μια προσεκτική ανάλυση των σπουδαιότερων
ιδεών που συναντήσαμε στα τέσσερα κεφάλαια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου