ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ
Τι σημαίνει ο όρος
"Παράκλητος"
Ο όρος παράκλητος ερμηνεύεται
παρηγορητής. Έτσι, το Άγιο Πνεύμα παρηγορεί τον άνθρωπο που αγωνίζεται
εναντίον της αμαρτίας, προσπαθώντας να τηρήσει τις εντολές του Χριστού στην
ζωή του. Ο αγώνας αυτός είναι σκληρός, γιατί η μάχη είναι εναντίον των
πονηρών πνευμάτων. Γι’ αυτό, το Άγιο Πνεύμα είναι παράκλητος, παρηγορητής.
Το Άγιο Πνεύμα ως
Παράκλητος
Πολλά ονόματα έχουν δοθεί στο Άγιο
Πνεύμα. Ένα από αυτά, που δείχνει και το έργο που επιτελεί στην Εκκλησία,
αλλά και στην ζωή των ανθρώπων, είναι και το όνομα «Παράκλητος». Με αυτήν
την λέξη ο Ίδιος ο Χριστός χαρακτήρισε το Άγιον Πνεύμα, όταν έλεγε προς του
Μαθητές Του λίγο προ του Πάθους: «εγώ ερωτήσω τον Πατέρα και άλλον
παράκλητον δώσει υμίν, ίνα μένη μεθ’ υμών εις τον αιώνα, το Πνεύμα της
αληθείας» (Ιω. 14, 16-17). Και λίγο πιο κάτω το Άγιον Πνεύμα χαρακτηρίζεται
από τον Χριστό, Παράκλητος, που θα διδάξει τους Μαθητές και θα τους
υπενθυμίσει όλα όσα τους είπε ο Ίδιος κατά την διάρκεια της ζωής Του. «Ο δε
παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον ο πέμψει ο πατήρ εν τω ονόματί μου, εκείνος
υμάς διδάξει πάντα και υπομνήσει υμάς πάντα α είπον υμίν» (Ιω. 14, 25).
Έχοντας την βεβαιότητα ότι το Άγιον Πνεύμα είναι Παράκλητος, προσευχόμαστε
σε Αυτό: «Βασιλεύ Ουράνιε, Παράκλητε, το πνεύμα της αληθείας».
Το Άγιο Πνεύμα και ο
Ιησούς οι δύο Παράκλητοι
Το Άγιο Πνεύμα χαρακτηρίζεται από τον
Χριστό Παράκλητος, αλλά ταυτόχρονα λέγεται ότι είναι ο «άλλος Παράκλητος».
Είναι ο άλλος Παράκλητος, γιατί και ο Χριστός είναι Παράκλητος που παρηγορεί
τους ανθρώπους. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος, στην καθολική του
επιστολή συνιστά στους Χριστιανούς να μην αμαρτάνουν. Στη συνέχεια όμως
λέγει ότι και αν αμαρτήσουν δεν πρέπει να απογοητευθούν, γιατί «παράκλητον
έχομεν προς τον πατέρα, Ιησούν Χριστόν δίκαιον» (Α’ Ιω. 2,1-2). Έτσι, ο
Χριστός και το Άγιον Πνεύμα είναι οι δύο Παράκλητοι στον κόσμο. Βέβαια, και
ο Θεός Πατήρ είναι ο παρακαλών τους ανθρώπους, αφού η παράκληση, η παρηγορία,
είναι κοινή ενέργεια του Τριαδικού Θεού.
Η φράση «άλλος Παράκλητος» δηλώνει
ότι ο Χριστός και το Άγιο Πνεύμα είναι διαφορετικές υποστάσεις, αλλά έχουν
κοινή φύση, ουσία και ενέργεια. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να δούμε την
ισοτιμία του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος.
Από το βιβλίο
«Οι Δεσποτικές Εορτές»
Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου
Ιεροθέου
«Οι Δεσποτικές Εορτές»
Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου
Ιεροθέου
Δυστυχως, αρκετα τα ερμηνευετε λαθος..
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ παρακλητος, το φως το αληθινο, δινεται μονο σε οσους θελησουν να γνωρισουν την αληθεια του Χριστου, και συγχωρει μονο μια φορα..
Ο αλλος παρακλητος, ειναι αυτος που θα γνωρισει καποια στιγμη ολη την αληθεια του Χριστου, αυτη που θα ακουσει, και θα την μεταδωσει, ομως ποιος θα τον ακουσει;;;
Φωτια, νερο, σεισμος, εκρηξεις..
Πρεπει να ακουστει, γιατι πολλα ερχονται που μονο αυτος θα γνωριζει..
Μιλατε για σημεια των καιρων, αλλα δεν γνωριζετε τι σημαινουν αυτα..
Μην επιμενετε να βρειτε ατομα φωτισμενα που να ανηκουν στον κληρο...
Εκει δεν υπαρχει ουτε ενας..
Ενα τελευταιο.. Οποιος λαβει φως, δεν μπορει να αμαρτανει στην συνεχεια, και εαν αυτο γινει, πραγμα σπανιο, και μονο με την βια γινεται, και εαν τα αμαρτηματα ειναι μη αναστεεψιμα, δεν μπορεκ να συγχωρεθει..
Το να ακολουθησεις τον αληθινο θεο, ειναι τροπος ζωης, και μια φορα μπαινεις σε αυτον, καθως δεν ειναι παιχνιδακι να μπαινοβγαινει οποιος θελει..
Αυτα που λετε ειναι κενα ολα, και δεν εχουν καμια σχεση με την αληθεια του Χριστου..