Δημοσιεύονται δυο
φωτογραφίες, από Ορθόδοξους χώρους, όπου φαίνονται καθαρά οι επιδράσεις
από τον Παπισμό, αλλά και οι συμπροσευχές, που γίνονται με αιρετικούς
και αυτό το τελευταίο δεν ενοχλεί κανένα:
1/ Στη φωτογραφία
1601 απεικονίζονται τρεις ιερείς. Από αριστερά προς τα δεξιά: Αρμένιος,
ΡΚαθολικός (Φραγκισκανός) και Ορθόδοξος. Και οι τρεις συμμετείχαν σε
θρησκευτική τελετή και συμπροσευχήθηκαν.
Κάτι ανάλογο
συμβαίνει και με την αφή του αγίου Φωτός, στον Πανάγιο Τάφο, όπου
συμπροσεύχονται Αρμένιος και Ορθόδοξος, ο Ορθόδοξος παραδίδει το άγιο
Φως πρώτα στον Αρμένιο, κατόπιν, μετά το άνοιγμα της θύρας, στον Κόπτη
και τον Συρο-ιακωβίτη ιερέα και κατόπιν στους Ορθόδοξους πιστούς.
Είναι γνωστόν από
τους Ι. Κανόνες, ότι συμπροσευχές με αιρετικούς απαγορεύονται με την
ποινή της καθαίρεσης. Άραγε, υπάρχουν συμπροσευχές που επιτρέπονται και
δεν υπάρχει κανένα επιτίμιο ή η μακρόχρονη πρακτική κατακυρώνει
παράδοση, μιας και οι σχετικές τελετές χρονολογούνται από τον 7ο αι;
Γιατί, άλλες συμπροσευχές, σε άλλα σημεία του κόσμου επικρίνονται σφόδρα
και γιατί για τις συγκεκριμένες τηρείται σιγή ιχθύος;
2/ Στη φωτογραφία
1602 απεικονίζεται εικονογραφία στον Ι.Ν. αγίου Σπυρίδωνα Κέρκυρας, όπου
ο άγιος χρησιμοποιεί τον Τίμιο Σταυρό, ως φονικό όπλο, κατά του Σατανά,
που προσωποποιεί μια επιδημία στην Κύπρο. Παρατηρούνται τα εξής:
α/ Ή άγρια έκφραση
και στάση του αγίου, που δεν συνάδει με την πραότητα, που πρέπει να
δείχνει ένας άγιος και στο χειρότερο κακό.
β/ Ο Τίμιος Σταυρός του Κυρίου χρησιμοποιείται, ως φονικό όπλο, κάτι απαράδεκτο για την Ορθόδοξη Πίστη.
γ/ Ο Τίμιος
Σταυρός φαίρεται πάντοτε όρθιος και ποτέ ανάποδα. Εξ άλλου, ο ανάποδος
σταυρός αποτελεί σύμβολο των Σατανιστών, οπότε στην εικονογραφία φέρεται
ένας Σατανάς (ο ανάποδος σταυρός) να κυνηγάει έναν άλλο Σατανά (αυτόν
της επιδημίας).
δ/ Η διδασκαλία
του Κυρίου είναι αντίθετη από αυτήν που θέλει να δείξει η εικονογραφία. Ο
Κύριος, στον πειρασμό του Σατανά νήστευσε και έδειξε απάθεια, δεν πήρε
πέτρα να του πετάξει, αλλά απλά του είπε να φύγει από μπροστά του
(“ύπαγε Σατανά”)
Όπως φαίνεται
καθαρά, η εικονογραφία δεν απηχεί την Ορθόδοξη Πίστη, αντιστρατεύεται
αυτήν και είναι προϊόν της παπικής αντίληψης περί του Διαβόλου (ως
υπηρέτη του Θεού) και τις νομικές μεθόδους αντιμετώπισής του.
Ι.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου